dimecres, 14 de novembre del 2012

14N 2012 Per que no he fet vaga (II)

14 de Novembre de 2012, vaga general i jo, com de costum, com cada dia, he anat a treballar. Per que?

És que potser no estic d'acord amb el dret a vaga? O bé estic d'acord amb les retallades? Potser és que a mi no m'afecta la crisis i els altres que es fotin? O considero que el govern ho fa el millor que pot en aquestes circumstàncies?

Res d'això.

O bé estic d'acord amb les retallades?
Potser és que a mi no m'afecta la crisis i els altres que es fotin?

Doncs no. No estic d'acord amb les retallades, si més no amb la majoria.

Retallar en sanitat, educació o I+D és sempre un error, sigui quina sigui la situació, i retallar només als més desfavorits, als més vulnerables o a aquells que "no hi poden fer res per evitar-ho" és, a més, injust i de covards.

Però jo no sóc d'aquells que diuen que tota la culpa és dels bancs en complicitat amb els governs.

Si algú es pensava que amb un sou de "m" es podia permetre un pis sensacional, canviar-se el cotxe i a més anar-se'n de vacances que s'ho faci mirar.

Jo vaig firmar hipoteca per un piset que no arriba als 60m en un tercer sense ascensor, tot i que aleshores cobrava un sou força decent, i també em va oferir de tot a costa d'inflar la taxació, vaig dir que no.

És que potser soc especialment intel·ligent? No ho crec, simplement vaig pensar que en 20 o 30 anys que dura una hipoteca pot passar de tot, des de perdre la feina fins a la pujada dels tipus la qual, més tard o més d'hora, havia d'arribar. Tant difícil era arribar a aquesta conclusió?

Ara mateix suposo que més d'un deu pensar que soc un insensible, per no dir paraules més gruixudes, així que abans de llençar-me als lleons deixeu-me puntualitzar.

No estic a favor dels desnonaments, i menys encara en que aquests no cobreixin la totalitat del deute. És cert que hi ha gent que va estirar més el braç que la màniga però els bancs els hi haurien d'haver explicat els riscos que corrien i no concedir hipoteques tant alegrament a gent que sabien que el més probable era que tard o d'hora no pugessin pagar. I si no ho sabien que també s'ho facin mirar, al cap i a la fi se suposa que es dediquen a això i alguna cosa n'haurien de saber.

Els bancs no son els únics responsables però sens dubte, juntament amb els governs, en son uns dels principals i, com a tals, haurien d'assumir bona part de les conseqüències, cosa que certament no sembla que estigui passant.

Així que els bancs no paguen, els governs tampoc i tot el merder ens l'hem de menjar nosaltres, com el repartim?

Tothom es queixa de les retallades, tothom diu que lo seu s'hauria de respectar. Però malauradament el que no es retalli per una banda es retallarà per una altra (ja que els bancs no els tocaran) i, ja em perdonareu alguns, però personalment prefereixo que es retalli, per exemple, en cultura que en sanitat. Sí, la cultura i tantes altres coses son molt importants però per mi la salut, l'educació i el I+D haurien de passar al davant.

Una altre retallada que, ja que els bancs no es toquen, considero un mal menor es la dels funcionaris, tot i que he de dir que aquí tinc sentiments enfrontats.

Segur que tots us heu trobat alguna vegada amb el "típic" funcionari que no fot ni brot, tot i que seria injust no mencionar que n'hi ha d'altres que s'hi deixen la pell. Des del meu punt de vista la causa d'aquesta situació és que als funcionaris no se'ls avalua pel seu rendiment i tenen la feina assegurada, cosa que pot provocar certa desídia.

No és just que se'ls hi retalli els sous, d'acord (tot i que a alguns...), però ells no perdran la feina com tanta gent que l'ha perdut i la que està per caure. Jo dono gracies per tenir feina (toquem fusta!) tot i que cobro un 40% menys del que cobrava tot just fa un parell d'anys i quan els sento queixar-se per que els hi han tret una paga, o per que perden dies personals (tot i que els hi queden més que a la resta) o que no es cobreixen totes les baixes... m'agradaria veure'ls en una empresa privada!

En resum, no hauriem d'assumir les retallades però ens tocarà assumir-les i tot que tots tenim dret a queixar-nos per aquesta injustícia no tots tenim el mateix dret.

En fi, he de reconèixer que aquí potser hagi donat més motius per fer vaga que per no fer-ne, si no fos per que al govern l'hi entrarà per una orella i l'hi sortirà per l'altre, de fet es possible que s'estiguin fregant les mans pensant en les nòmines que s'han estalviat. Jo, per la meva part, cobraré el dia d'avui, i en un context de retallades constants no és poca cosa.

Continuarà...

Entrades relacionades:
14/11/2010 14N 2012 Per que no he fet vaga (I)
15/11/2010 14N 2012 Per que no he fet vaga (III)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada