divendres, 2 de desembre del 2011

Boinc: 2.000.000 de crèdits

Finalment, des de que el 11 de Juny de 2007 vaig descarregar Boinc i vaig començar a col·laborar en el projecte Einstein@Home, i d'haver tardat més de tres anys en arribar al primer milió (27/11/2010 1.000.000 de crèdits), ja he arribat als dos milions de crèdits!

Després d'Einstein@Home van arribar Rosetta@Home (2/08/2008) e Ibercivis (12/08/2009) del quals ja us en vaig parlar en la que tot just era la tercera entrada d'aquest bloc.

Poc abans hi havia afegit LHC@Home (22/04/2009), en el que es col·labora amb les investigacions que es duen a terme en el Gran Col·lisionador d'Hadrons, però per aquella època el projecte estava pràcticament parat i fins fa uns mesos no es va reprendre.

Les últimes adquisicions han estat Spinhenge@Home (22/09/2011) de les universitats de Osnabrück i Bielefeld per desenvolupar interruptors magnètics a nanoescala amb aplicacions en la medicina i World Community Grid (04/11/2011), projecte que consta de diverses aplicacions i que conta amb el mecenatge d'IBM.

Pel fet d'haver assolit aquesta fita no em donaran cap premi, els crèdits s’atorguen en funció del temps d’execució i la capacitat de càlcul de l’ordinador i serveixen simplement per saber en quina mesura has col·laborat en els diferents projectes. En tot cas el meu premi és saber que he aportat el meu granet de sorra al coneixement humà i tot i que el granet pugui ser molt petit me’n sento molt orgullós.

Ara mateix, amb 2.000.279,29 crèdits ocupo la posició 33.149 (de 2.302.341 usuaris) havent aportat el 0,00027% del total de crèdits generats (més que el 98,560% dels usuaris). A l’equip Catalunya ocupo la posició 37.

Totes aquestes estadístiques (i moltes altres per projectes, equips, països, ordinadors...) es poden consultar BoincStats o a qualsevol de les moltes pàgines que donen estadístiques sobre Boinc.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada